Kerkintranet functies

Uitnodigen en reserveren kerkdiensten

NIEUW - Door de maatregelen en protocollen rond de Corana crisis moeten kerken met reserveringen werken voor de beperkte plekken die beschikbaar zijn in diensten. Deze tool maakt het uitnodigen van en reserveren door gemeenteleden eenvoudig en neemt veel werk uit handen.

Inloggen alleen voor leden

Het intranet is alleen toegankelijk voor kerkleden. Het kerklid gebruikt zijn/haar e-mailadres en een wachtwoord om veilig in te loggen. Alleen leden die in de kerkelijke administratie staan kunnen inloggen. Hiervoor maken we een koppeling met uw kerkelijke administratie.

Nieuws

Nieuwsberichten worden ingedeeld in vrij te bepalen categorieën. Bij elk nieuwsbericht kan door de redactie op een heel eenvoudige manier een foto geplaatst worden. Deze wordt automatisch op de juiste plek getoond op het intranet.

Agenda

Er zijn diverse agenda’s aan te maken. Bv: ‘Kerkdiensten’, ‘Interne activiteiten’, ‘Externe activiteiten’. Repeterende activiteiten zijn mogelijk. Agenda's kunnen gesynchroniseerd worden naar de website van de kerk.

Documenten

Documenten (PDF’s, Word documenten, etc.) kunnen op een gestructureerde manier beheerd en beschikbaar worden gemaakt aan de kerkleden. Vanuit nieuwsberichten, agenda items of informatieve pagina’s kan eenvoudig gelinkt worden naar een document.

Ledenlijst

Doorzoekbare ledenlijst met profielfoto en NAW en kerkelijke gegevens. De lidgegevens worden automatische gesynchroniseerd vanuit de kerkelijke administratie. Wijkteamleden kunnen ledenlijsten downloaden.

Mutaties

Lidmutaties worden automatisch getoond op de website op basis van wijzigingen in de kerkelijke administratie. Leden kunnen aangeven of ze dit wel of niet getoond willen hebben.

Organisatie overzicht

Beheer van kerkelijke organisaties (commissies, werkgroepen, ed.). Deze organsiaties worden gestructureerd op het intranet getoond. De organisatiestructuur is vrij in te richten met eigen categorieën. Leden worden gekoppeld aan organisaties zodat wijzigingen in hun gegevens meteen zichtbaar worden.

Wijken en wijkteams

Aan wijken worden leden gekoppeld worden die een functie in die wijk vervullen. De wijkteamleden worden getoond bij de leden. Ook ontvangen zij per e-mail lidmutaties in hun wijk(en). Daarnaast kunnen zij ledenlijsten van hun eigen wijk(en) downloaden.

Gavenbank

Kerkleden kunnen aanvinken welke gaven / talenten op hen van toepassing zijn. De lijst met gaven kan door de kerk zelf worden samengesteld. Bepaalde gebruikers -  bijvoorbeeld de diaconie of iemand met een ‘uitzendbureau’ functie - kunnen dan vacatures matchen aan kerkleden die over de gewenste gaven beschikken.

Vacatures

Een overzicht van openstaande vacatures / taken binnen de kerk.

Banners

Bepaalde onderdelen van het intranet kunnen met behulp van banners extra aandacht krijgen.

Reageren op berichten

Ingelogde kerkleden kunnen reageren onder de nieuwsberichten. Een module 'recente reacties' toont de meest recent toegevoegde reacties bij berichten.

E-mail update / Nieuwsbrief

Met de nieuwsbrief functie kunnen kerkleden periodiek worden geïnformeerd over nieuws en actuele items op het intranet. Deze periodieke ‘e-mail update’ bevat de komende kerkdiensten, recent geplaatste nieuwsberichten, binnenkort geplande agenda items.

PDF generatie van de nieuwsbrief

Bij het verzenden van de nieuwsbrief wordt er automatisch een PDF gegenereerd en bij de documenten op het intranet geplaatst. Deze PDF kan dan worden gedownload en eventueel uitgeprint worden.

Privacy instellingen

Leden kunnen op hun profiel aangeven of zij bepaalde informatie wel of niet willen tonen aan andere leden op het intranet.

Kopij formulieren

Kerkleden kunnen nieuwsberichten, agenda items, documenten en/of beamer berichten aanleveren via digitale kopij formulieren. Dit maakt het verwerken van deze kopij eenvoudiger voor de redactie.

Zoekfunctie

De zoekfunctie met zoek- en spelling suggesties stelt leden in staat om snel de informatie te vinden die ze nodig hebben.

Rechtenbeheer

Voor het beheer van het intranet kunnen gebruikersgroepen worden aangemaakt die alleen toegang hebben tot onderdelen die zij beheren.

Overig functionaliteit

Er kunnen extra functies worden toegevoegd door middel van CMS extensies. Bijvoorbeeld een forum, foto gallerij, rss feed, shop, etc. Dit valt mogelijk wel buiten de reguliere abonnementskosten.

Kerk intranet

Online demo aanvragen

Om een nog beter beeld te krijgen van het kerk intranet kunt u een account aanvragen voor de online demo van het kerk intranet. U kunt dan als fictief gemeentelid inloggen op deze demo en ervaren hoe dit overkomt. Is dit intranet ook iets voor uw kerk?

Demo account aanvragen